De uitdagingen van dit vraagstuk

  • Onduidelijkheid voor medewerkers

  • Verschillende kennisdomeinen

  • Processen en afspraken

  • Verwerkingscapaciteit

  • Systeemintegratie

De oplossingsrichting

  • Eén (online) loket

  • Training vs. gespecialiseerde kennis

  • Producten- en dienstencatalogus met SLA

  • Self-service portal implementeren

  • Facilitair managementinformatiesysteem inzetten

Gescheiden werelden

In veel zorgorganisaties zijn de ICT helpdesk en facilitaire servicedesk gescheiden van elkaar georganiseerd. Daarnaast gebruiken ze ieder hun eigen applicaties voor het afhandelen van meldingen. In het verleden een logische keuze vanwege de gescheiden aandachtsgebieden. De scheidslijn tussen facilitair en ICT wordt echter steeds diffuser. Om een voorbeeld te geven; waar voorheen vaste telefonie een typisch facilitair onderdeel was, is dat met de huidige smartphones een onderdeel van ICT geworden.

Samenvoegen?

Is het handig en mogelijk om de helpdesk ICT en servicedesk Facilitair samen te voegen? Leidt dit tot een betere hulp aan de
klant, aan de medewerkers? Wordt het proces er efficiënter van? Of is het onmogelijk vanwege de specifieke kenniseisen die
aan help- en servicedeskmedewerkers worden gesteld? Leidt het samenvoegen juist tot minder efficiency?

 

 

Wil je meer weten over dit vraagstuk? Download vrijblijvend de whitepaper of neem contact met ons op.

“De klant centraal, voor medewerkers is niet altijd duidelijk waar ze hun vraag op probleem kunnen melden”

Linda Kuipers Consultant H2W Partners

Download onze whitepaper

Ontdek hoe de integratie van facilitaire en ICT-servicedesks kan zorgen voor betere ondersteuning, efficiëntie en klantgerichtheid. Lees over uitdagingen, oplossingen en praktijkvoorbeelden. Download de whitepaper nu en verbeter uw servicedesk!

"*" geeft vereiste velden aan

In de ontmoeting schuilen de kansen

Neem vrijblijvend contact met ons op

"*" geeft vereiste velden aan